052-2401988   info@shoonra.co.il
 
עברית English 

אבחון והערכת עובדים

הייחודיות של מרכז ההערכה של שונרא באה לידי ביטוי בשני מישורים: האחד, הוא פנים ארגוני בלבד, והוא מיועד לאבחון, לאפיון ולזיהוי דפוסי התנהגות של עובדים בשלבי גיוס, קידום וניוד רוחבי. מרכז ההערכה מתקיים בתוך הארגון עצמו, ובשל כך, הוא תורם לייצור סביבת אבחון מדוייקות. השני, הוא מתבסס על שיטות עבודה חדשניות, אשר אינן מוכרות בכלל בשוק. יום ההערכה הוא כל כולו - משחקים


האמינות והדיוק של תוצאות מרכז ההערכה של שונרא מבוססים על שלושה אלמנטים:
  1. המשחקים מדמים מצבים אמיתיים מחיי הארגון והעובדים בו, ומביאים לידי ביטוי התנהגות בשעת לחץ, עבודה בצוות, תחרות מול שיתוף פעולה, תקשורת, דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות רבים נוספים. את המשחקים אנו בונים בהתאם לנושאים הרלוונטיים לארגון עצמו.
  2. לא ניתן להתכונן למבחני המיון מראש, משום שהם עושים שימוש במשחקים אשר פותחו על ידי בכירי צוות שונרא במיוחד לצורך זה. המשחקים משתנים מעת לעת ולא ניתן לתכנן מראש את ההתנהגות בזמן המשחק. כך מושגת תוצאה אמינה, מדוייקת ועניינית. אין, ולא יכולים להיות, מכונים שמספקים הכנה לבחינות ההערכה של שונרא.
  3. חוויית המועמדים בתהליך המיון והקליטה היא חיובית. בשל השימוש במשחקים, המועמדים מרגישים חופשיים יותר, מאויימים פחות ולמעשה מביאים לידי ביטוי התנהגות חופשית יותר. גם כאן, התוצאה היא כמובן דיוק בתוצאות המבחנים.
מרכז ההערכה מהווה כלי ניהולי אפקטיבי ביותר, המשרת מנהלים בארגון, ובכלל זה מנהלי משאבי אנוש, בארבעה תהליכי אבחון מרכזיים: בתהליכי קליטת ומיון עובדים; בתהליכי ניוד רוחביים; בתהליכי קידום ופיתוח של עובדים ושל צוותים; כתהליך אבחון כישורי צוות, לשם הקצאת משימות באופן האופטימלי.

היתרונות עבור הארגון:
  • התאמת מדדי הבחינות לצרכי הארגון.
  • דוח מדויק, הנכתב על ידי בוחנים שונים בתהליך אובייקטיבי.
  • הדוח מוגש בטבלה ובמלל, לנוחות הלקוח.
  • מרכז ההערכה מתקיים אצל הלקוח, כך שניתן לדמות את תנאי ההעסקה של המועמד.
  • לא ניתן להתכונן מראש למרכז ההערכה של שונרא.
מפתיע? אולי.

איך זה עובד?
פשוט. במהלך כל יום הפעילות המועמדים משחקים משחקים, ברמות מורכבות משתנות, ומתוך כך מתבצע האבחון. צוות המאבחנים של שונרא נמצא במרכז ההערכה, מנתח את הנתונים תוך כדי ולאחר הפעילות. בסוף הפעילות מוגש דו"ח אבחון מפורט ללקוח, הכולל את נקודות החוזק של המועמד, הנקודות לשיפור ופירוט מילולי. רמת הפירוט נבנית בהתאם לצרכים של הלקוח המזמין. 

ולמה זה עובד?

קצת על השימוש במשחקים: משחקים מאפשרים הדמייה של מצבים קיימים, באמצעות עולמות תוכן שונים ומגוונים. ההדמייה מאפשרת לשחקן לחוות את המצב בדומה לסיטואציה האמיתית, משום שאותם חלקים עובדים במוח בתהליך של משחק ובתהליך שהוא מדמה. אלה מאפשרים לתרגל מיומנויות תוך שילוב הנאה וצמצום הסיכון. 
למאמר בנושא מרכז הערכה מבוסס משחקים לחץ כאן.
להרחבה כללית בנושא משחקים לחץ כאן.
 

לייבסיטי - בניית אתרים